mandag 14. mai 2012

Orkideer som kommer igjen.. og igjen..?

For øyeblikket har jeg fem orkideer fordelt i kjøkkenvindu, stuevinduer og i et vindu mot terassen. To er i full blomst, en er full av knopper og to av dem har ingen blomster, kun en stakkars tom gren.

Det jeg syns er morsomt med orkideer er når de kommer igjen.  Plutselig står det noen grønne blader og en tom gren med blomstene i vinduskarmen, man tenker at nei nå får jeg vel kanskje skifte de ut. Men så plutselig er det en knopp på den ene grenen. Da er det bare å la de stå og vanne som før :) Helst i vindu med mye lys!


1. Her ser du mine som var helt tomme for noen måneder siden og nå er i full blomst!


Måtte ta nærbilde av disse fine pottene!

2. Her er den som kommer seg sakte men sikkert




3. De to stakkarsene som ikke har en eneste blomst å vise frem har jeg ikke tatt bilde av nå, men av den ene har jeg et gammelt bilde fra da den var ny. Elsker fargen blå om dagen!



Nå blir det spennende å se hvor lenge det tar før de kommer igjen, eller om de i det hele tatt kommer igjen. Kan hende de blir byttet ut med nye innen den tid også.


Liker du orkideer?



2 kommentarer:

  1. Hadde en orkidee som ALDRI kom igjen. Eller det kom knopper, så døde den og kom aldri igjen. Men har to som blomstrer hele tiden. Ene stod ble blomster konstant i et år! Så var den tom for blomster i 2 uker (!) så kom den igjen!

    Ja, utrolig mange staker på loppis til en billig penge som kan bli veldig fine med litt lakk :) Var fornøyd med sprayen fra Europris, dog ikke så drøy.. Tror den begynner å bli tom og jeg spraya det du ser på bildene og litt til. Skal kjøpe en til i morgen, for de svarte stakene må ha to strøk!

    SvarSlett
  2. Gi gjerne litt tips om hvordan du vanner... Det er sårt trengt ;) AnneMari

    SvarSlett