mandag 14. mai 2012

HVITmalingLOVE

Når man endrer stil fra det brune til det lyse...

I hagestuen vår

I dag malte jeg siste strøket innvendig i det som skal blir den splitter nye hagestua vår! Herlig følelse, spesiellt når ting tar tid.  Men sånn er det når det kreves mange strøk og det i tillegg tørker sakte i tempraturer på under 10 grader. Vi har valgt å ha nesten alt hvitt... Vegger, vinduer, dør og lister, og det blir utrolig fint. Taket skiller seg litt ut og det passer perfekt med mørkebrune bjelker.

Sist torsdag var jeg innom det lokale røde kors loppemarkedutsalget, det jeg skulle se etter var et bord til å ha i hagestua. Og det fant jeg, klapp,klapp! Det ble med en liten pytehåndklehylle også, ellers ble det ikke store tittinga. Med mange folk og med lillemann i bæresele på magen holdt vi oss nær utgangen. Kanskje jeg får mulighet neste uke igjen, siden det kun er åpent torsdager så er det nok stengt 17. mai :)

Lufting gjennom vinduene som gir masse,masse lys!
Før var veggene med overleggere like mørke som taket.

Fine bordet som var brunt på torsdag går sommeren en lysere fremtid


Det er nå ikke bare ute den hvite malingskosten har fått svingt seg


I huset vårt


Samboerens barndsomsbord som vi var så heldige å arve,
beina ble fort hvite og passet bedre inn hos oss

      
Bord som var trehvitt på pikrerommet mitt, ned fra loftet,
svisj med penselen og fint ble det

Kjøpmannsdisken som ble brun for fire år siden, og hvit for to år siden
LOVE IT

Maler du eller kjøper brukt når forandrer stilen din? Eller kjøper du nytt?
Hvilken stil har du nå?



God mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar