tirsdag 14. august 2012

Trost til besvær!

Ja vi har faktisk en (Eller fler) trost som har kommet til full dessertbusk hjemme hos oss den siste uka. Jeg plantet om ripsbusker, solbær og stikkelsbær i våres i håp om litt mere bær. Buskene har vokst og bær har det kommet. Men  nå som de begynte å bli modene var buskene plutselig ribba! Ikke en eneste bær igjen. Greit nok at det ikke var mengder, men det var våre rips!

Og det som er enda mer irritrende var at da jeg reiste hjem til foreldrene mine sine tre store stappfulle ripsbukser, var de jammen meg ribba de også. Håpløst. Det blir ingen ripssaft eller ripsgele i år med andre ord...















Heldigvis fikk vi bringebærene våre i fred! :)

1 kommentar:

  1. Skulle på ripsslang i dag, men var ikke mye igjen. Tror riktignok det har vært en eller flere store troster på to bein som har høstet inn der. Så ingen ripsgele på meg heller i år ://

    SvarSlett