mandag 30. april 2012

Soveplassen til lillegutt

En liten sniktitt av rommet til lillegutt. Vi har to soverom i kjelleren og vegg i vegg med vårt, sover en liiiten baby akkuratt nå. Den lille babyen som ble 7 mnd sist uke, og begynte å sove på sitt eget rom like før han var 6 mnd gammel. Vi har lekt på rommet sånn ca to- tre ganger, men det skal bli mange flere. For øyeblikket er det mest aktivitet både på og rundt lekematten i 1. etg.  





Rommet var faktisk "ferdig" for 10 mnd siden! Vi skulle litt bort i fjor sommer og siden jeg liker å ha ting i orden var rommet fiks ferdig innen juli. Ikke har jeg gjort mye eller ordnet noe dill enda. Men jeg hadde en plan i fjor om at alle møbler faktisk skulle være mintgrønne, som nettopp er årets "favoritt" farge for ganske mange. Men de forble bare hvite i første omgang, kanskje jeg orker male de i år. Vi har et helt hvitt rom med klare farger på rammer, gardiner og oppbevaringsbokser. Det ser litt tomt ut enda, men når vi får hengt opp litt mer og fått på plass litt mere leker så blir det nok bra.


Legger ved et bilde av en vugge jeg kjøpte brukt og mørkebrun på finn.no. Den ble så fin med hvit maling og teksten" sweet dreams". På siden henger det flotte babyteppet en veninne strikket til meg/lillegutt  med moods traktorer i grønnt.




2 kommentarer:

  1. Koselig barnerom og klin lik seng og samme type sengehimmel ;)

    Lillemor sov på eget soverom fra hun var 1 uke gammel! :)

    SvarSlett
  2. Ble inspirert av innlegget ditt, hehe ! Blir noe likt på disse barnerommene med geniale IKEA i nærheten :)

    Der kan du se forskjellen, man har de på eget rom når det passer for seg og sitt barn. Hos oss var det ingen problemer å begynne å sove på eget rom nå, bare veldig uvandt å ikke han og senga ved siden av meg, hehe :)

    SvarSlett