mandag 21. mai 2012

Mandag og fiskemiddag

Så var helga overfor denne gang, godis og brus er pakket bort.  Hvertfall nesten :P  I dag starter vi uka med torsk på middagsmenyen. Jeg er ikke overbegeistret for fisk av noe slag, men har begynt å venne meg til smaken mer og mer det siste halve året. Men jeg har fortsatt mye å gå på til å ha lyst på det flere ganger i uken.
Samboeren elsker stekt, kokt og supper av fisk så er det jeg som er stopperen for fiskemiddagene. Men jeg prøver da å lage en fiskemiddag i ny og ne. Liker bedre reker og blåskjell jeg, hehe :)

Dagens middag ble ganske god og enkel:


Gullerot, brokkoli og purre legges i kokende vann 5min, hell av vann og legg over i smurt ildfast form. Legg fisken over med salt, pepper, timian.  Lag fiskesasus (Vi hadde lofotens fiskesaus,
2 poser) og hell over. Dryss ost på toppen, stek 15min, 200 grader. Serveres med ris. Mmm :) Det hadde holdt med 1 pose også, men den sausen der er så god til å være være fra pose.

Klarte forresten å komme meg ut på en liten joggetur på lørdag, deilig. Da gikk det hvertfall ikke over tre uker siden sist. I dag er det på med joggeskoene igjen, men skal bare ut å gå. Ryggen er vond, stiv og støl etter altfor mange tunge spadetak i går og i dag, kombinert med at jeg brukte bæreselen litt mye sist uke. Auch.. Klarte nesten ikke løfte lillegutt opp av vogna etter duppen i sted. Håper litt oppvarming og uttrøing hjelper :)






Ha en god kveld!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar